ETR - tekst łatwy do czytania
INFORMACJA O URZĘDZIE GMINY ŁĘKA OPATOWSKA
W JĘZYKU ŁATWYM DO CZYTANIA – ETR (EASY TO READ)
Urząd Gminy Łęka Opatowska
Urząd Gminy, czyli w skrócie urząd znajduje się przy ulicy Akacjowej 4 w Łęce Opatowskiej.
Biura urzędu znajdują się na piętrze budynku.

Budynek Urzędu Gminy widok od ulicy Akacjowej
Tutaj jest budynek urzędu, w którym pracują wójt i urzędnicy.
Wójt to osoba, która rządzi gminą.
Wójtem Gminy Łęka Opatowska jest Karolina Goj.

Karolina Goj Wójt Gminy Łęka Opatowska
Czym zajmuje się urząd?
W urzędzie można się zameldować, wyrobić dowód osobisty, zgłosić urodzenie dziecka lub, że zmarła osoba.
To w urzędzie otrzymasz akt zgonu czy akt urodzenia.
W urzędzie można też wziąć ślub cywilny.
W urzędzie zapłacisz podatki.
Jeśli chcesz wyciąć drzewo zgłoś to w urzędzie.
Tutaj możesz zgłosić prowadzenie własnej firmy.
Urząd zajmuje się też drogami, chodnikami i ścieżkami rowerowymi.
Możesz też załatwić sprawę: śmieci, mieszkania, pieca, oczyszczalni ścieków.
Urząd odpowiada za ochronę środowiska.
Wejście do budynku urzędu
Wejście do budynku urzędu znajduje się od ulicy Akacjowej i jest pośrodku budynku.

Jeśli poruszasz się na wózku inwalidzkim lub masz problemy z chodzeniem możesz do urzędu wjechać windą.
Z prawej strony wejścia (patrząc na budynek) obok schodów znajduje się winda.

Przy drzwiach wejściowych do windy znajduje się dzwonek.
Naciśnij na dzwonek z numerem 1, pracownik urzędu przywiezie Cię do góry.

Do urzędu możesz wejść z psem asystującym.

Jak dojechać do Urzędu?
Do urzędu możesz dojechać własnym samochodem.
Przed wejściem głównym jest parking.

Parking jest także po lewej stronie budynku, na którym są 2 miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością i pomalowane są na kolor niebieski.

Do urzędu można także dojechać autobusem.
Przystanek autobusowy znajduje się obok budynku urzędu.

Jak trafić do sekretariatu?
Gdy wejdziesz do budynku zobaczysz schody.
Wejdź na górę.

Gdy spojrzysz w lewo zobaczysz drzwi do sekretariatu.


Toalety dla niepełnosprawnych
Na parterze budynku, przy sali widowiskowej znajduje się toaleta dla niepełnosprawnych.

Kontakt z pracownikami urzędu
Zapraszamy Was do urzędu od poniedziałku do piątku.
Godziny pracy:
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.

Jeśli chcesz się skontaktować telefonicznie, zadzwoń na numer 62 78 14 520.
Telefon odbierze pracownik urzędu.
Jeśli nie będzie potrafił Ci pomóc, to połączy cię z innym pracownikiem. Czekaj na rozmowę.

Możesz wysłać do urzędu e-mail. E-mail to list elektroniczny.
E-mail wyślij na adres:
W e-mailu napisz swoje imię i nazwisko. Napisz też swój numer telefonu. Odpiszemy na twojego e-maila albo zadzwonimy do ciebie.

Możesz do nas napisać pismo i wysłać na adres:
Urząd Gminy Łęka Opatowska
ulica Akacjowa 4
63 – 645 Łęka Opatowska
Możesz wysłać pismo za pomocą skrzynki do e-Doręczeń.
e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru.
Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoją skrzynkę e-Doręczeń.
Skrzynkę do e-Doręczeń możesz założyć na stronie: https://www.gov.pl/web/e-doreczenia
Adres skrzynki do e-Doręczeń Urzędu Gminy: AE:PL-11932-56247-JHWDC-23.
Osoby głuche i słabosłyszące mogą kontaktować się z urzędnikiem przez wideotłumacza.
Wystarczy jak przyjdziesz w godzinach urzędowania i pokażesz na ten znak. Nie trzeba umawiać się wcześniej.

W urzędzie osoby niedosłyszące mogą skorzystać z pętli indukcyjnej.

Wystarczy, że zgłosisz taką potrzebę w Sekretariacie.