Zakończono realizację projektu pn. Zwiększenie dostępności informacyjno-komunikacyjnej w Urzędzie Gminy Łęka Opatowska
Gmina Łęka Opatowska zrealizowała projekt dofinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach programu „Dostępna przestrzeń publiczna”, pod nazwą: „Zwiększenie dostępności informacyjno-komunikacyjnej w Urzędzie Gminy Łęka Opatowska”. W ramach zadania do budynku Urzędu Gminy zakupiono:
- krzesło ewakuacyjne które, pomaga przy ewakuacji osób o ograniczonej zdolności poruszania się,
- pętlę indukcyjną, która umożliwia osobie z aparatem słuchowym lub implantem ślimakowym, prawidłowe słyszenie w przestrzeni publicznej,
- plany tyflograficzne, które wspomagają orientację przestrzenną w budynku. Służą nie tylko osobom z dysfunkcjami wzroku, ale wszystkim użytkownikom w lepszym odnalezieniu się w nowych miejscach i nieznanych obiektach,
- tabliczki z oznaczeniami w alfabecie Braille’a, które zwiększają dostępność budynku dla osób z dysfunkcjami wzroku,
- Elektroniczną Tablicę Ogłoszeń, która jest innowacyjnym narzędziem multimedialnym opartym na stabilnym systemie operacyjnym prostym w zarządzaniu i przyjaznym w obsłudze. Multimedialna gablota ogłoszeń, w której wszystko znajduje się w jednym miejscu. A to wszystko dostępne również dla osób z niepełnosprawnością wzroku,
- usługę Tłumacza Języka Migowego on-line, która umożliwi osobom posługującym się polskim językiem migowym porozumiewanie się z pracownikami Urzędu Gminy oraz zapoznanie się z informacjami o Gminie zamieszczonymi w formie pisemnej na stronie internetowej Gminy Łęka Opatowska,
- tablet, który wykorzystywany jest do obsługi petentów niesłyszących podczas usługi Tłumacza online.
Koszt realizacji projektu wyniósł 71 234,71 zł. Na ten cel Gmina Łęka Opatowska pozyskała środki PFRON w wysokości 56 520,00 zł.