Dofinansowanie w ramach programu „Dostępna przestrzeń publiczna”
Gmina Łęka Opatowska podpisała umowę o przyznanie dofinansowania z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach programu „Dostępna przestrzeń publiczna”, na realizacje projektu pod nazwą: „Zwiększenie dostępności informacyjno - komunikacyjnej w Urzędzie Gminy Łęka Opatowska” . W ramach zadania zakupione do Urzędu Gminy zostanie:
- krzesło ewakuacyjne które, pomaga przy ewakuacji osób o ograniczonej zdolności poruszania się,
- pętla indukcyjna, która umożliwi osobie z aparatem słuchowym lub implantem ślimakowym, prawidłowe słyszenie w przestrzeni publicznej,
- plan tyflograficzny, który wspomaga orientację przestrzenną w budynkach i przestrzeniach użyteczności publicznej. Służy nie tylko osobom z dysfunkcjami wzroku, ale wszystkim użytkownikom w lepszym odnalezieniu się w nowych miejscach i nieznanych obiektach,
- tabliczki na drzwi z oznaczeniami w alfabecie Braille’a, które zwiększą dostępność budynku dla osób z dysfunkcjami wzroku,
- Elektroniczna Tablica Ogłoszeń, która jest innowacyjnym narzędziem multimedialnym opartym na stabilnym systemie operacyjnym prostym w zarządzaniu i przyjaznym w obsłudze. Multimedialna gablota ogłoszeń, w której wszystko znajduje się w jednym miejscu. A to wszystko dostępne również dla osób z niepełnosprawnością wzroku,
- usługa tłumacza języka migowego on-line, która umożliwi osobom posługującym się polskim językiem migowym porozumiewanie się z pracownikami Urzędu Gminy oraz zapoznanie się z informacjami o Gminie zamieszczonymi w formie pisemnej na stronie internetowej Gminy Łęka Opatowska.
Na ten cel Gmina Łęka Opatowska pozyskała środki w wysokości 56 520,00 zł. Planowany koszt realizacji projektu wyniesie 72 650,00 zł. Realizacja zadania przewidziana jest do 31 lipca 2024r.