ZMIANY W SPOSOBIE SZACOWANIA SUSZY ROLNICZEJ 2023 r.
Podstawą oszacowania szkód jest złożenie wniosku za pośrednictwem aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą”, która dokona oceny strat na podstawie danych Instytutu Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowego Instytutu Badawczego.
Aplikacja automatycznie generuje protokół oszacowania szkód (gdy szkody wynoszą powyżej 30% średniej rocznej produkcji rolnej) lub kalkulację oszacowania szkód (gdy szkody wynoszą nie więcej niż 30% średniej rocznej produkcji rolnej).
W przypadku uwag do wyników oszacowania strat przez aplikację rolnik może zwrócić się o dodatkowe szacowanie szkód przez komisję gminną, która dokona oceny strat podczas wizji w terenie. Wówczas powinien złożyć wniosek (druk w załączeniu) w Urzędzie Gminy w terminie umożliwiającym ich oszacowanie (przed zbiorem uprawy).
Wniosek złożony o oszacowanie szkód tylko przez komisję gminną, nie pozwoli na otrzymanie wsparcia – musi być zgłoszenie w aplikacji.
https://www.gov.pl/web/rolnictwo/aplikacja-suszowa
https://susza.iung.pulawy.pl/wykazy/2023,3008042/
Poniżej zamieszczamy wniosek o oszacowanie strat przez gminną komisj w form atach.doc oraz.pdf:
Wniosek o oszacowanie strat przez gminną komisję.pdf (388,51KB)
Wniosek o oszacowanie strat przez gminną komisję.doc (175,50KB)
Wniosek dostępny jest też w wersji papierowej w Urzędzie Gminy Łęka Opatowska (Referat Budownictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska pokój 112).